Program "DOBRY START" Drukuj
środa, 18 lipca 2018

dobry start
W dniu 1 czerwca 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”(Dz.U., poz. 1061). Program ten jest realizacją wsparcia rodzin w ponoszeniu wydatków związanych z rozpoczęciem roku szkolnego.

Świadczenie w wysokości 300,00zł jednorazowego wsparcia dla uczniów rozpoczynających rok szkolny jest niezależne od dochodu rodziny

Świadczenie „Dobry start” przysługuje raz w roku, w związku z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia:
•    przez dziecko lub osobę uczącą się 20. roku życia;
•    przez dziecko lub osobę uczącą się 24. roku życia – w przypadku niepełnosprawnych dzieci lub osób uczących.

Świadczenie przysługuje dziecku lub osobie uczącej się w:
•    szkole podstawowej, dotychczasowym gimnazjum;
•    szkole ponadpodstawowej i dotychczasowej szkole ponadgimnazjalnej;
•    szkole artystycznej,w której jest realizowany obowiązek szkolny lub nauki;
•    w młodzieżowym ośrodku socjoterapii, specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym, specjalnym ośrodku wychowawczym oraz ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym.

Świadczenie nie przysługuje:
•    jeżeli dziecko lub osoba ucząca się zostały umieszczone w domu pomocy społecznej, schronisku dla nieletnich, zakładzie poprawczym, areszcie śledczym, zakładzie karnym, szkole wojskowej lub innej szkole, jeżeli instytucje te zapewniają nieodpłatne pełne utrzymanie,
•    na dziecko z tytułu rozpoczęcia rocznego przygotowania przedszkolnego,  (ani w przedszkolu, ani w tzw. „zerówce” prowadzonej w szkole).

Wniosek o świadczenie „Dobry start” będzie można złożyć elektronicznie już od 1 lipca poprzez: bankowość elektroniczną, stronę MRPiPS: empatia.mrpips.gov.pl.
Wniosek o świadczenie „Dobry start” w wersji papierowej można będzie składać od 1 sierpnia w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Jaraczewie..

Wypłata świadczeń na wnioski złożone w lipcu lub sierpniu nastąpi nie później niż do 30 września, na rozpatrzenie wniosków złożonych od września do listopada są 2 miesiące. Wniosek o świadczenie ,,Dobry start’’ należy złożyć do 30 listopada, wniosek złożony po tym terminie nie zostanie rozpatrzony

Wzór wniosku o ustalenie prawa do świadczenia ,,Dobry start'’, na stronie: https://www.mpips.gov.pl/DobryStart/wzor-wniosku-o-swiadczenie

Dokumenty dla osób ubiegających się o świadczenie '’Dobry start’':
-  dokument tożsamości– rodzic
-  dokument  tożsamości  + orzeczenie sądu ustanawiające opiekuna prawnego - opiekun prawny
-  dokument  tożsamości  +  zaświadczenie  z  sądu  o  toczącym  się postępowaniu w sprawie przysposobienia dziecka
-  kserokopia prawomocnego wyroku sądu orzekającego separację  (oraz opiekę naprzemienną jeśli została sądownie ustalona)
-  kserokopia prawomocnego  wyroku sądu  orzekającego  rozwód ( oraz opiekę naprzemienną jeśli została sądownie ustalona)
-  kserokopia  paszportu  wszystkich  członków rodziny -  w przypadku ubiegania się o świadczenie przez cudzoziemca zamieszkującego na terenie R P
-  kserokopia  karty pobytu z adnotacją "dostęp do rynku pracy"
-  w przypadku ubiegania  się  o świadczenie  przez  cudzoziemca zamieszkałego  na  terenie R P
-  i  inne  dokumenty,  w tym oświadczenia,  niezbędne  do  ustalenia  prawa  do świadczenia 'Dobry start'. Oryginały dokumentów do wglądu.

Świadczenie w ramach programu ,,Dobry start’’ następuje bez wydawania i doręczania decyzji administracyjnej, z wyjątkiem: odmowy przyznania świadczenia oraz ustalenia nienależnie pobranego świadczenia. Wnioskodawca otrzyma informację o przyznaniu świadczenia na adres e-mail podany we wniosku, lub może osobiście odebrać informację w razie braku adresu e-mail w miejscu złożenia wniosku. Informacja zostanie przesłana z poczty elektronicznej GOPS w Jaraczewie, adres e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Informacje dotyczącymi programu 'Dobry start" na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej:  https://www.mpips.gov.pl/dobrystart/

Załącznik nr 1. Wzór wniosku o ustalenie prawa do świadczenia ,,Dobry start'’
Załącznik nr 2. Załącznik do wniosku o ustalenie prawa do świadczenia ,,Dobry start’’

dobry start ulotka a5 06 06 1

dobry start ulotka a5 06 06 2

Program "Dobry Start"

W dniu 1 czerwca 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów                     z dnia 30 maja 2018r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”(Dz.U., poz. 1061). Program ten jest realizacją wsparcia rodzin w ponoszeniu wydatków związanych z rozpoczęciem roku szkolnego.

Świadczenie w wysokości 300,00zł jednorazowego wsparcia dla uczniów rozpoczynających rok szkolny jest niezależne od dochodu rodziny

Świadczenie „Dobry start” przysługuje raz w roku, w związku z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia:

  • przez dziecko lub osobę uczącą się 20. roku życia;
  • przez dziecko lub osobę uczącą się 24. roku życia – w przypadku niepełnosprawnych dzieci lub osób uczących.

Świadczenie przysługuje dziecku lub osobie uczącej się w:

  • szkole podstawowej, dotychczasowym gimnazjum;
  • szkole ponadpodstawowej i dotychczasowej szkole ponadgimnazjalnej;
  • szkole artystycznej,w której jest realizowany obowiązek szkolny                       lub nauki;
  • w młodzieżowym ośrodku socjoterapii, specjalnym ośrodku                   szkolno-wychowawczym, specjalnym ośrodku wychowawczym                       oraz ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym.

Świadczenie nie przysługuje:

·        jeżeli dziecko lub osoba ucząca się zostały umieszczone w domu pomocy społecznej, schronisku dla nieletnich, zakładzie poprawczym, areszcie śledczym, zakładzie karnym, szkole wojskowej lub innej szkole, jeżeli instytucje te zapewniają nieodpłatne pełne utrzymanie,

·        na dziecko z tytułu rozpoczęcia rocznego przygotowania przedszkolnego, (ani w przedszkolu, ani w tzw. „zerówce” prowadzonej w szkole).

Wniosek o świadczenie „Dobry start” będzie można złożyć elektronicznie                        już od 1 lipca poprzez: bankowość elektroniczną, stronę MRPiPS: empatia.mrpips.gov.pl.

Wniosek o świadczenie „Dobry start” w wersji papierowej można będzie składać od 1 sierpnia w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Jaraczewie..

Wypłata świadczeń na wnioski złożone w lipcu lub sierpniu nastąpi nie później niż do 30 września, na rozpatrzenie wniosków złożonych od września                do listopada są 2 miesiące. Wniosek o świadczenie ,,Dobry start’’ należy złożyć do 30 listopada, wniosek złożony po tym terminie nie zostanie rozpatrzony.

Wzór wniosku o ustalenie prawa do świadczenia ,,Dobry start'’, na stronie: https://www.mpips.gov.pl/DobryStart/wzor-wniosku-o-swiadczenie

Dokumenty dla osób ubiegających się o świadczenie '’Dobry start’':                                       - dokument tożsamości– rodzic                                                                                                - dokument tożsamości + orzeczenie sądu ustanawiające opiekuna prawnego - opiekun prawny                                                                                                                                           - dokument tożsamości + zaświadczenie z sądu o toczącym się postępowaniu w sprawie przysposobienia dziecka                                                             - kserokopia prawomocnego wyroku sądu orzekającego separację (oraz opiekę naprzemienną jeśli została sądownie ustalona)                                                           - kserokopia prawomocnego wyroku sądu orzekającego rozwód ( oraz opiekę naprzemienną jeśli została sądownie ustalona)                                                                - kserokopia paszportu wszystkich członków rodziny - w przypadku ubiegania się o świadczenie przez cudzoziemca zamieszkującego na terenie R P                           - kserokopia karty pobytu z adnotacją "dostęp do rynku pracy" - w przypadku ubiegania się o świadczenie przez cudzoziemca zamieszkałego na terenie R P                  - i  inne dokumenty, w tym oświadczenia, niezbędne do ustalenia prawa             do świadczenia 'Dobry start'. Oryginały dokumentów do wglądu.                             

Świadczenie w ramach programu ,,Dobry start’’ następuje bez wydawania                  i doręczania decyzji administracyjnej, z wyjątkiem: odmowy przyznania świadczenia oraz ustalenia nienależnie pobranego świadczenia. Wnioskodawca otrzyma informację o przyznaniu świadczenia na adres e-mail podany                           we wniosku, lub może osobiście odebrać informację w razie braku adresu                          e-mail w miejscu złożenia wniosku. Informacja zostanie przesłana z poczty elektronicznej GOPS w Jaraczewie, adres e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Informacje dotyczącymi programu 'Dobry start" na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: https://www.mpips.gov.pl/dobrystart/

Zał. nr 1. Wzór wniosku o ustalenie prawa do świadczenia ,,Dobry start'’.                                                               Zał.  nr 2. Załącznik do wniosku o ustalenie prawa do świadczenia ,,Dobry start’’.

800x600 Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman",serif;}